számoljunk

ezek vannak

1989 december (1) adózás (1) áfa-visszaigénylés (1) anyák napja (1) apeh (1) balatonkenese (1) bálint sándor (1) banán (1) boszorkányság (1) búcsúztatás (1) bulvár (1) bűn (1) cora (1) csernobil (1) cseuz lászló (2) csongrád megyei önkormányzat (1) csupati (1) demeter ervin (1) fidesz (1) fitness (1) föld napja (1) fülfájás (1) gárda (1) gyerekek (1) gyógyszer (1) gyógyszertár (1) határátkelő (1) házvezetőnő (1) hirdetés (1) hódmezővásárhely (1) horváth mihály gimnázium (2) húsvét (2) kántor (1) kármán irén (1) katinka (1) kérész (1) kiskunhalas (1) kiskunmajsa (1) kódolatlan internet (1) könyv (1) könyvhét (2) kórházreform (1) környezetvédelem (1) körzeti stúdió (1) közélet (1) közlekedési szabálysértés (1) kumbor tibor (1) lgt (1) locsolkodás (1) locsolóvers (1) madaras józsef (1) majális (1) május elseje (1) malina hedvig (1) megveretés (1) mobiltelefon (1) mobil telefon (1) molnár józsef (1) múlt (1) nagypéntek (1) német szemét (1) nemiség (1) nemi szervek (1) nyári tábor (1) olajügy (1) olvasás (1) opera tér (1) pannon (1) pedagógusok (1) pedagógus nap (1) pest megyei bíróság (1) prosti (1) regős sándor (1) rendőrség (3) révész máriusz (1) röszke (1) rubint réka (1) szabadka (1) szavazás (1) szavazati jog (1) szeged (4) szentes (2) szeptember 11. (1) sziget (1) szin (1) szolgálati lakás (1) születés (1) születésnap (1) szupermarket (1) televízió (2) temesvár (1) tisza (1) tiszavirágzás (1) tv (2) választás (1) vámos miklós (1) vásárlás (1) videó (1) vonalkód (1) wtc (1) zákányszék (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsombor (1) Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

okos könyvjelző

idő van!

blog-link

hozzászólások

  • vomit: eleg friss video arrol, hogy hol a hiba a hivatalos legenda szovedekeben www.youtube.com/watch?v=o... (2009.05.29. 08:44) Elkészült a WTC elleni támadás szimulációja
  • evetke: a túlbuzgó kiskunhalasi rendőrök elleni fegyelmi eljárás indult, s a következőképpen zárult: háro... (2007.10.17. 22:26) Túltoltuk Béláim!
  • mista: hm. körbeszórta a házat hangyaírtóval, na meg a gyertya ... én néha szoktam látni díszes rohába ö... (2007.09.02. 00:44) Boszorkánysággal vádolnak egy zákányszéki anyát
  • pitafuti: Hát ilyen a mi formánk Kisvacak! De azért ne csüggedj! Keresek másik helyet vagy csinálok és folyt... (2007.08.31. 21:52) Európa határán
  • smile: :-)).. öregurat nem látok, CSAK csápolókat :D rendben! eeezt megdumáltuk... viszek egy smile -t és... (2007.08.12. 22:50) Miénk volt a Tér, no meg a Sziget
  • Cecilia: A törénete nagyon megdöbbentett! Ha legközelebb van valami problémája, forduljon hozzám bizalommal... (2007.07.21. 16:54) Kérdezze meg gyógyszerészét?
  • arvisura: Visszatáncolhatnánk a tankot elkötőig, tomket lefogásáig, a Teve utcai székházra engedett sorozati... (2007.06.30. 15:40) Irén mindent beismert!
  • evetke: lopni márpedig nem szabad, még bitet sem, mert jön a "bit"-es autó:D...........no, felmerült benne... (2007.06.18. 22:48) Skandalum-Tolvajt fogtak
  • bársonyka: no végre! már alig vártam ezt az első légyottos történetet... bocsi de én sem voltam "gépközelben"... (2007.06.17. 19:00) Hogyan nevezzelek?
  • gefy: Ha a Tisza vagy a Maros közelében laksz smile, akkor talán még ma vagy holnap lehet, hogy szerencs... (2007.06.12. 10:43) Virágzik a Tisza

térkép

Európa határán

2007.08.24. 19:07 | gefy | 16 komment

Címkék: szabadka röszke határátkelő

Tegnap megígértem Beninek, hogy ma átviszem Szabadkára néhány barátjával egy osztálytársukhoz.
Szeged-Szabadka ötven kilométer, egy óra alatt megjárom. Gondoltam.
Az egy órából öt órás várakozás lett visszafelé. Ötven kilométer öt óra alatt nem rossz teljesítmény. Gyalog, de autóval?
Már akkor gyanús volt a dolog, amikor az átjárónak még nyomát sem láttam, de már hosszú sor kanyargott az autópálya-félén a határ felé.
Osztrák, német, francia rendszámú autók százai. Bár a csomagokból és a bent ülőkből ítélve, inkább valamelyik délebbi náció munkába visszatérő tagjai lehetek.
Ahogy teltek a percek, peregtek a méterek, úgy szélesedett, lassult a sor és látszott egyre kilátástalanabbnak ez az egész.

Furcsa egy helyzet. Az ember, pláne ha így egyedül van, megpróbál először is rendet és rendszer vinni a várakozásba. Magad köré raksz mindent, ami szükséges lehet. Na ez nekem könnyen ment, mert gyakorlatilag semmi nem volt nálam. Hallgatod a rádiót, bekapcsolod a klímát, aztán kikapcsolod. Gurulsz néhány métert, leállítod az autót, aztán újra indítasz.Amíg bírja az akkumulátorod. Aztán spórolni kezdesz vele.
És lassan kezd eluralkodni rajtad a tehetetlenség, a kiszolgáltatottság, a kétségbeesés és a reménytelenség furcsa érzéshalmaza.
Az egyetlen üdítő pillanat úgy három óra körül tört kánikulától egyre jobban meggyötört tömegre.
Néhány - valószínű muzulmán - útitársunk elővette kis szőnyegét, leterítette a betonra és buzgó imádságba kezdett.
Biz’ Isten irigyeltem őket. Láthatóan ez volt az egyetlen problémájuk és ezt is ügyesen megoldották.Én meg csak egy pohár vízre tudtam gondolni.
De hát, aki hülye, haljon szomjan! Hát nem sok hiányzott hozzá.

Négy után értem a szerb határra. Mintha 1961-et írnánk. Egy szerb vámos komótosan, de határozottan érdeklődik.
Hol volt, mit hoz? Szálljon ki, nyissa ki, nyissa fel!
Ez nálam – már csak az üres kocsi miatt is - viszonylag gyorsan ment.
Aztán még néhány száz méter és itthon vagyok. Magyarország. Üdvözöljük!

Már gurulnék is át a bűvös vonalon, amikor leint a magyar vámos.
- Van bejelenteni valója?
- Igen, ez baromi hosszú volt!
- Cigaretta, alkohol?
- Igen, ebben a sorrendben most szívesen elfogadom.
- Na mutassa csak az útlevelét!
Aztán még mondtam valamit Európáról, de csak legyintett.
- Európa csak itt kezdődik! Ez még a Balkán.
Aztán köpött egyet és felbontott egy Coca-Colát. Majd intett, hogy most már mehetek.  Európába.

A bejegyzés trackback címe:

https://gefy.blog.hu/api/trackback/id/tr67148143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goplay 2007.08.24. 21:19:16

no problémo, hiszen ha megérkezett a hosszú út vándora, a köpések és a Coca-Cola bizti mutatják, hogy haza érkezett! itthon van!

gefy 2007.08.24. 23:19:44

A vándor stimmel, de a hosszú út kis túlzás.
Szerintem egészen másnak kellene jelezni, hogy megérkeztél.
Mondjuk, hogy külön sávban haladna a magyar forgalom és külön az összes többi. Persze ehhez ki kéne bújni a kellemesen klimatizált kuckóból valamelyik határőrnek.
Na majd Shengen után. Addig meg maradunk fapadosak meg bunkók.

kisvacak 2007.08.24. 23:54:41

shengen megváltoztatja az attitűdöt :))) az is lehet, hogy újra a mosoly országa leszünk, integetve köszöntik a vándort a kedves határőrök

pitafuti 2007.08.25. 20:33:22

Én sokkal kevésbé vagyok optimista, mint kisvacak.
Nagyon messze van van ez a Mosolyország. Ma délutántól- Magyar Gárda- meg pláne.
De tegyünk érte akár ketten, akár ezerketten, hogy eljöjjön.
Én benne vagyok!

kisvacak 2007.08.25. 22:16:58

Előre! ha már kettő, az mégis több mint az egy... nekünk legalább nem egyre megy - legalább kettőre!! a kezdet a nehezebb! én hiszek a mosolyországában!!! és akarom h az legyen - tehát hogyan is pitafuti ?

pitafuti 2007.08.25. 23:46:52

Rajtam nem fog múlni. Benne vagyok, legyen mosoly országa. De akkor vegyük is komolyan. Akarni nem merek már semmit, legfejlebb szeretném.
Egy szép és csendes országot. Időnként mosollyal, időnként komolyan. Lehet, hogy néha vacak, akkor legfeljebb futok, a pita után...:-)))

kisvacak 2007.08.26. 07:28:25

:)) akkor köss eegy sárga szalagot a fűzfára .. csak remélem nem egy óriási sárgaszalagos erdőbe kerülök a végén :)))
ha néha vacak akkorisamiénk

gefy 2007.08.26. 11:04:20

Örülök és persze köszönöm is, hogy ilyen kellemes párbeszéd kezd kialakulni. Jó tudni, hogy azért vannak hasonlóan gondolkodók. Hárman már legalább is biztosan.
Egész jó kis zenés játék kezd kialakulni. Már csak egy bonviván meg egy szubrett hiányzik és kész a következő nagyoperett amit sárga szalagokkal díszített mosolygós énekesek játszanak és mondjuk a Kékasszonyt éneklik. :-)))

pitafuti 2007.08.26. 21:44:58

Akkor most mi lesz? Kezdjük az a mosolyországa próbát vagy nem?
Én már egészen beleéltem magam. Vettem is sárga szalagot, csak még a tölgyfát keresem amire ráköthetném. Persze más is alkalmas lehet egy szép szalagra...

kisvacak 2007.08.26. 21:54:14

már azt hittem teljesen eltüntél a mély erdő sárgaszalagos ösvényén - nekem is vannak elképzeléseim a vastag szalagot illetően :)) tehát ??? hol kezdjük a kötözést ? melyik erdőben

pitafuti 2007.08.26. 22:08:48

Dehogyis tüntem el. Itt vagyok. Keresnünk kéne egy másik oldalt, hogy ne ezt a lapot terheljük. Szegény pasi, nem is gondolta, hogy mit indít a blogjával.
Szóval a kötözés. Hát erről nekem is lenne elképzelésem, bár először költözésnek olvastam:-))) Tehát hol folytatjuk?

goplay 2007.08.26. 22:09:28

még a végén tényleg megváltozik a világ és a meseország megérkezik - mostmár csak a határőröket kell a "sárgaszalagosokhoz" :)))

kisvacak 2007.08.26. 22:22:37

hogy neked mennyi eszed van! igazad van - akkor mi a javaslatod ?

goplay 2007.08.26. 22:43:12

Ha Ti mentek én is megyek. Hagyom a fenébe a határőröket.
Éljen a szabadság és a szerelem!

pitafuti 2007.08.27. 09:33:10

Helló Kisvacak! Találtam egy nagyon jópofa blogot, ott aztán jól eldumálhatnánk az időt.
picim.blog.hu/. Mindjárt az első Csak bejegyzésben megtalálsz! Ja és a szalagot ne felejtsd, hogy felismerhesselek! :-)))

pitafuti 2007.08.31. 21:52:57

Hát ilyen a mi formánk Kisvacak!
De azért ne csüggedj! Keresek másik helyet vagy csinálok és folytatjuk a játékot! Kitartás!!!
süti beállítások módosítása